wat gebeurd er als de politie naar je toe wil komen maar je gooit het bewijs waarvoor je een boete zou krijgen weg?

Bijvoorbeeld als je een flesje vodka hebt en ze zien het maar je gooit het in de prullenbak

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Als het feit al geconstateerd is, heeft het weggooien van het bewijsmateriaal weinig zin meer. Gezien is gezien, dus als je het niet mocht hebben, volgt er gewoon een boete, ook als je het niet meer in je bezit hebt. Net zoals snel van je fiets afstappen niet meer helpt als ze je al over het voetpad hebben zien racen.

Als je slim bent, je hebt wat geluk en je bent op tijd, hebben ze geen bewijs en ook niets kunnen constateren. Van een eventueel uit de prullenbak gevist flesje alcohol zullen ze niet de hele machinerie opzetten en vingerafdrukken nemen en DNA onderzoeken ofzo.

In jouw voorbeeld hebben ze het al gezien, en ben je dus het bokkie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
au....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Klopt, een op ambtseed opgemaakt verbaal is gewoon geldig. Mensen denken wel eens als er geen bewijs is ergens van "maar dan is het mijn woord tegen het zijne" - en dat klopt wel, maar dat wint een politieambtenaar altijd, tenzij je het tégendeel kunt aantonen. Maar dan moet je het voor laten komen en ook dusdanig goed bewijsmateriaal hebben dat de rechter er niet omheen kan dat er twijfels zijn bij het opgemaakte verbaal. Geen flesje meer hebben is daarvoor niet genoeg, getuigen hebben over het algemeen ook niet; het hele gebeuren gefilmd hebben en daarmee aantonen dat je overduidelijk geen flesje drank maar een blikje perziken op sap in je hand hield, misschien weer wél.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En wat als de fles een kadootje voor iemand anders is?
Mag je er dan ook niet mee lopen? XD
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat maakt niks uit Alma, je mag het niet in je bezit hebben als je nog geen 18 bent. Heb je alcohol bij je in het openbaar - of dat nu op straat is, in het park of bijvoorbeeld in een winkel - kun je daar een boete voor krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou ook niet weten waarom je, als je zelf nog geen 18 bent, iemand als kado alcohol moet geven. Je geeft iemand toch ook geen sigaretten of drugs als kadootje?