Max Verstappen kreeg champagne omdat hij de tweede plaats had. Mag dit wel, gezien de alcoholwet?

Hij is toch nog geen 18

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
Amadea
9 jaar geleden
Dan zal het kinderchampagne van de Hema geweest zijn. Qua uiterlijk ziet dat er net als echte champagne uit, maar het is limonade.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja vooral de groene kleur en jip en janneke afbeelding laten je denken dat het echt is.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
hij bestuurt ook een auto, terwijl hij nog geen 18 is
misschien kun je daar ook nog een vraag over stellen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Leclerc
Zat er dan geen volwassene met een begleiderspas naast hem?

Het beste antwoord

Men krijgt tegenwoordig als winnaar van autoraces geen champagne meer over zich heen, maar een soort kinderchampagne. Dat was al voordat Max Verstappen een race won. Er worden ook races gereden in landen waar alcohol een taboe is. Max kreeg geen champagne aangeboden, maar gewoon kinderchampagne.
http://verstappen.nl/?locatie=bericht&id=5475
Leeftijdsgrenzen alcoholverkoop in EU-lidstaten januari 2014
http://www.stap.nl/content/bestanden/overzicht-leeftijdsgrenzen-alcohol-in-eu-lidstaten-01-01-2014_2.pdf
In Italië is sedert 1 januari 2014 de grens voor het bij zich hebben of drinken van alcohol ook 18 jaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Sinds 1 januari 2014 mag je alcohol kopen als je 18 jaar of ouder bent. De verkoop van alcohol aan personen onder de 18 jaar is verboden. Ook ben je sinds 1 januari 2014 zelf strafbaar als je nog geen 18 jaar bent en in het openbaar alcohol bij je hebt.
Max Verstappen kreeg de champagne aangeboden, dat mag wel.Er staat nergens dat je met 17 jaar geen alcohol mag drinken.