Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je een Australisch strafblad opvragen vanuit Nederland?

Hallo iedereen,

Ik ben 3 of 4 jaar geleden aangehouden in Perth voor wildplassen. Hiervoor moest ik eigenlijk voor de rechter kommen maar omdat het mij laatste dag was in Australië ben ik natuurlijk nooit kommen opdagen, dus weet ik niet als ik een boete heb gekregen of misschien zelfs erger... Nu wil ik terug naar Australië en ik vroeg me af of ik vanuit Nederland kan na gaan als ik een straf heb gekregen om verrassingen bij de grens te voorkomen. Toen ik was aangehouden had ik mij Australische adres opgegeven dus ik heb nooit thuis een boete kunnen ontvangen...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.aroundtheglobe.nl/messageboard/strafblad-opvragen-australie-t29002.html
zat het goede antwoord er niet bij?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik zou contact op nemen met de Australische ambassade in Den Haag. Aangezien u voor moest komen is de kans groot dat u bij verstek veroordeeld bent. Dit kan ook problemen geven bij de aanvraag voor een visum. Neem daarom eerst contact op met de ambassade.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding