Mag een slagboom afgesloten worden als je op een recreatiepark eigen grond hebt?

Ik recreëer op een park. De slagboom is nu afgesloten. Er ligt een rechterlijk geschil en het is afwachten op de uitspraak van de rechter. Nu heb ik een woning op eigen grond. Mag de beheerder de slagboom afsluiten.
Daar komt bij dat ik ook in het bezit ben van een gehandicapten parkeerkaart. Dus ik kan het stuk naar mijn woning niet lopen.
Graag een antwoord

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K
Poet
9 jaar geleden
Mag je daar wel zijn in de periode dat de slagboom dicht is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het park is heel het jaar open we mogen hier 365 dagen per jaar recreeren

Het beste antwoord

Meestal is er in dergelijke gevallen ook een recht-van-overpad in het koopcontract opgenomen. In dat geval mag men je de doorgang niet weigeren, noch deze onmogelijk maken.

Is een dergelijke clausule niet opgenomen, dan mag de eigenaar van het omliggende terrein je de toegang over zijn grond ontzeggen.

Dat zijn dus de kleine lettertjes waar je aan moet denken bij het sluiten van een koop-contract.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel

Andere antwoorden (1)

Natuurlijk mag die slagboom afgesloten worden.
Als ze hem voor jou maar open doen.
Ik neem aan dat er recht op overpad moet worden verleend.
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Je neemt aan maar weet dat niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat heet "gebrek aan info" wat leidt tot een "wild guess"