Wie is verantwoordelijk voor lekkage als huurder kraan onklaar maakt?

Huurder heeft waarschijnlijk geprobeerd een vastzittend aftapkraantje van de schuurkraan operationeel te maken. Daarbij is een lek ontstaan zo groot dat het water onder de grond via de kruipruimte in de kelder is gelopen. Wie is verantwoordelijk voor reparatie en schade?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Groot onderhoud (gehele huis verfen, nieuwe ruit laten zetten) ligt bij de verhuurder, klein onderhoud (reparatie van bijv. een deur of een toilet dat niet goed doorspoelt) ligt bij de huurder.
Het lijkt mij dat de huurder verantwoordelijk is, aangezien zij hun gedeelte van de verantwoordelijkheid niet goed hebben uitgevoerd, en hierdoor is schade veroorzaakt.