Wat moet je doen als je iemand ziet met een jacht geweer ?

Mogen ze nu dieren afschieten ? of zijn daar regels voor.

Zo niet, naar welk telefoon nummer moet je bellen om eventueel de kenteken door te geven en of de plaats waar je iemand hebt gezien met een jacht geweer.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het in de stad is zou ik de politie bellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het in de stad is zou ik de politie bellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dan wel inderdaad. Was bij een weiland.

Antwoorden (2)

Het is nu vollop jachtseizoen,dus is het normaal dat je tussen de velden nu jagers kan tegen komen met een jachtgeweer,je hoeft daar nu zeker niemand voor te bellen...:De jacht is in de aangegeven periode toegestaan van zonsopkomst tot zonsondergang behoudens de jacht op de wilde eend, die is toegestaan van een halfuur voor zonsopgang tot een haf uur na zonsondergang.Het jacht seizoen loopt nog tot eind december of januari ofhankelijk van het soort wild,meer hier over in bron
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké dan moet ik niet veel overna gaan denken omdat ik daar slecht tegen kan maar dan is het eenmaal zo. Bedankt voor het snelle antwoord
Ivana
10 jaar geleden
Eet je helemaal geen vlees of houd je wel van biefstuk. Koeien worden namelijk ook geschoten.
Ter aanvulling op bovenstaande:
Als u de persoon met het jachtgeweer heeft gezien buiten het jachtterrein of buiten de aangegeven tijden/seizoenen dient u dit aan te geven bij de lokale politie (de federale politie behandelt dit soort zaken nl. niet), op een kantoor of per telefoon (dit verschilt per zone, u kunt op het internet het telefoonnummer vinden van een politiekantoor in uw buurt).