Is het mogelijk om huurovereenkomsten voor twee woningen tegelijk te hebben? Dank

9 jaar geleden
in: Wetgeving
31.8K
ronron1212
9 jaar geleden
hoe bedoel je dat?
Wouter2011
9 jaar geleden
Ik bedoel dat ik twee woningen tegelijk wil huren
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan particulier, of voor en tijdens verhuizing van het ene naar het andere huis, dan tijdelijk dus.

Antwoorden (2)

Het is niet verboden. Je mag onbeperkt je geld uitgeven, je kan echter maar op een adres bekend staan in de GBA. Daarnaast ontgaat het me wat je met twee woningen moet, maar in theorie kan het (soms zijn wel wat voorwaarde, wellicht dat sociale woningbouwverenigiingen in hun contracten laten opnemen dat het niet mag, maar doorgaans is dat niet het geval). Als je het wil en kan betalen zou je best zes huizen of iets dergelijks kunnen huren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Het lijkt mij wel handig bij een ingewikkelde en langdurige verhuizing, maar misschien heeft de vraagsteller wel een andere reden.
Wouter2011
9 jaar geleden
Dank! Voor mijn huidige huurwoning (sociaal) heb ik een overeenkomst samen met mijn moeder. Ik wil echter meer privacy. Vandaar wil ik een woning voor mij alleen. Mijn recht op de huidige sociale huurwoning wil ik, uiteraard, niet verliezen. Dus ik moet huurovereenkomsten hebben voor twee woningen tegelijk. Als ik het goed begrijp
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Wouter2011, dat wordt lastig vermoed ik. Als je een nog een sociale huurwoning wil is de kans heel groot dat je huidige verhuurder erachter komt en je laat kiezen tussen de twee. Overigens vermoed ik dat je gewoon je huidige huurcontract kan opzeggen. je moeder zal vermoedelijk genoeg verdienen om erin te blijven wonen en de woning op haar naam over te laten zetten. Ze zullen haar dan er echt niet zo snel uitzetten. Maar laat je even goed informeren.
Er zijn mensen die hebben wel 5 woningen. (celebs, bijvoorbeeld)
Of het nu een koopwoning of huurwoning betreft, zolang jij netjes je huur of hypoteek betaald zal er geen haan naar kraaien.
Zoals eerder gezegd, je mag echter maar op 1 adres in Nederland ingeschreven zijn voor de GBA.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aan sociale huurwoningen kunnen wat meer voorwaarden zitten. Zo krijg je immers ook geen sociale huurwoning als je meer dan 33k p.j. verdient.