Mag je topless in je eigen tuin?

Ik vind topless niet naakt en met het plaatsen van een hottub en afdak doen we ons best inkijk te voorkomen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik vind naakt iets anders dan topless, heb ondertussen de wet mbo naakt gevonden.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik vind naakt iets anders dan topless, heb ondertussen de wet mbo naakt gevonden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Zeker mag dit. Zolang het niet aanstootgevend is (in zicht van buren je geslachtsdelen tonen, etc.) mag je gerust topless buiten. Geen probleem.

Artikel 239 Wetboek van strafrecht. Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft schennis van de eerbaarheid: 1.op of aan een plaats, voor het openbaar verkeer bestemd; 2.op een andere dan onder 1° bedoelde openbare plaats, toegankelijk voor personen beneden de leeftijd van zestien jaar; 3.op een niet openbare plaats, indien een ander daarbij zijns ondanks tegenwoordig is. Niet openbare plaats zoals: niet voor publiek toegankelijke plaatsen zoals een kazerne, ziekenhuis, een boot of een auto. Artikel 430a, Wetboek van Strafrecht: "Hij die zich buiten een door de gemeenteraad als geschikt voor ongeklede openbare recreatie aangewezen plaats ongekleed bevindt, op of aan een voor het openbaar verkeer bestemde plaats die voor ongeklede recreatie niet geschikt is, wordt gestraft met een geldboete van de eerste categorie." Dat betekent in de praktijk dat naturisme en naaktrecreatie toegestaan zijn op elke plaats die daarvoor geschikt is. Dit geldt voor stille strandgedeelten en “gebieden” waarin naaktrecreatie door de ligging vanzelfsprekend is. (Dus zo ook uw achtertuin) U kunt dus ook rustig in uw blootje in uw achtertuin gaan liggen, mits deze niet vanaf de openbare weg zichtbaar is. Dus, als u er last krijgt metr toplees zonnen: de buren, alsmede eventuele wijkagenten adviseren niet uit een slaapkamer raam, of mogelijk de dakkapel te hangen, om zodoende enig zicht te verkrijgen op uw achtertuin. Toegevoegd na 1 minuut: toplees = topless. Toegevoegd na 44 minuten: Omdat het Wetboek van Strafrecht uitgaat van wat NIET mag zijn veel regels nogal ongelukkig geformuleerd hetgeen vaak tot veel verwarring leidt. Niet alleen bij de burger maak ook bij overheden. Mijn gezichtspunt is: Til er niet zo zwaar aan!

Bronnen:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/Derd...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100