Mijn laatste informatie, in het kort:
De airsoftwapens zijn verboden. Je kan echter een vrijstelling krijgen.
In de Circulaire Wapens en Munitie en Munitie van januari 2013 wordt duidelijk gesteld dat je dan lid moet zijn van een geregistreerde airsoftsportvereniging
De minimum leeftijd van de leden van zo'n vereniging is 18 jaar. Verder moet je nog aan een aantal voorwaarden voldoen om aan zo'n lidmaatschap te komen (V.O.G.).

Bron: (Staatscourant 2013 nr. 991) Circulaire Wapens en Munitie