Hebben wij het recht om de boom van de gemeente te laten weghalen?

Wij hebben helaas een boom van de gemeente vlak naast de erfgrens die 4 meter uitsteekt boven onze tuin.

Hij is ook aardig groot en heeft behoorlijke wat takjes
hij zit ook boven onze trampoline en dat is behoorlijke frustrerend,
laats heb ik alweer de trampoline beetje schoon gemaakt waar ik zeker wel 2 uur over dee.

Wij hopen dat jullie ons zo snel mogelijke kunnen helpen!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Nee, je mag niet zomaar de boom weghalen. Je mag wel de gemeente vragen de overhangende takken binnen redelijke termijn weg te snoeien. Als de gemeente daar geen gehoor aan geeft, dan mag je het zelf doen. Maar de hele boom weghalen mag niet.
bamibal
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat boven jouw terrein hangt mag je zelf weghalen als de gemeente het niet doet.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
dat schrijft bamibal dus
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik probeerde even duidelijk te maken dat het alleen ging om de takken boven het eigen terrein. Dat zag ik niet zo duidelijk in het antwoord.
bamibal
9 jaar geleden
"overhangende takken"
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan lezen. Bedankt. Hoewel dat ook kan lijken alsof je dan de takken bij de stam mag afzagen, wat dan weer niet kan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Overhangende takken mag je niet zomaar zelf afsnoeien. Wat is de bron hiervan? Het zou mooi zijn moest iedereen de boom van zijn gebuur mogen halveren.
bamibal
9 jaar geleden
@kimzie: Als je even op de link bij mijn antwoord had geklikt, had je kunnen zien wat de bron hiervan is.
bamibal
9 jaar geleden
Overigens schrijf ik ook niet dat het "zomaar" mag.

Andere antwoorden (1)

Zeer waarschijnlijk niet informeer hiervoor bij de gemeente