Ik ben een moeder zonder baan en huis,(huis is van mijn vriend) kan ik als we uit elkaar gaan het ouderlijk gezag kwijtraken omdat ik geen huis heb?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Antwoorden (2)

ik ben bang van wel, aangezien je in nederland getracht word je kind onderdak en eten te geven. of je moet ergens bij in kunnen trekken zodat je kunt aantonen dat ze n adres hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat een onzinantwoord, je raakt niet zomaar je gezag kwijt!
Thecis
9 jaar geleden
daarvoor bestaan urgentieverklaringen zodat je op zeer korte termijn een woning toegewezen kan krijgen.
ronron1212
9 jaar geleden
Ja slaat nergens op rickiano. ze zal dan een huis moeten zoeken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het ouderlijk gezag kan je worden ontnomen door een rechter. Niet omdat je geen onderdak hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thecks,zelfs met een urgentieverklaring kan het nog heel lang duren, is ook afhankelijk van de gemeente waar je woont.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik reageer toch ook op het feit wat er staat, n moeder zonder werk en huis. word hier in nederland gezien als n moeder die niet instaat is op n fatsoenlijke manier voor der kind te zorgen. de stappen die ze zal moeten nemen om het te voorkomen zal ze zelf ook wel weten neem ik aan.
ronron1212
9 jaar geleden
Enkel ze kan nog steeds als ze uit elkaar gaan een huis krijgen al kan dat even duren en dat is dus nog geen reden om de kinderen af te pakken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
heb ik gzeg dat ze dat niet kon dan? je dwaald af ronron
Poet
9 jaar geleden
Dit antwoord is te kort door de bocht. Maar het is wel zo dat het stellen van zo'n vraag duidelijk maakt dat de vraagsteller heel weinig zicht heeft op hoe het in NL is geregeld met uitkeringen, kindertoeslag, sociale woningbouw, kinderbijslag, alimentatie etc. Het kan zelfs zo zijn dat, omwille van het kind, de vriend elders moet gaan wonen en zij in het huis blijft (indien die vriend de vader is). Dit is echter onvoldoende reden voor een rechter om te stellen dat zij geen ouderlijk gezag zou kunnen uitoefenen. Wat mij betreft is het vooral reden om haar aan te raden om een advocaat in te schakelen.
Nee je raakt niet zomaar meteen je ouderlijk gezag kwijt.
Als voogdijraad er achter komt dat je geen onderdak hebt is de kans wel groot dat je kind(eren) tijdelijk naar een opvang gaan tot jij aan kunt tonen dat je een woning hebt waar je samen met je kind(eren) kunt leven. Je zal toch sowieso ergens moeten wonen of ben je van plan om op straat te gaan leven? Dit is niet sarcastisch bedoeld!
Als je al van plan bent om bij je vriend weg te gaan kun je het beste meteen beginnen met het vinden van huisvesting. Heb je misschien familie,vrienden of goede kennissen waar jullie voorlopig zouden kunnen wonen en je inschrijven tot je een andere oplossing hebt gevonden?
Ik neem aan dat je een uitkering en kinderbijslag krijgt dus zou je een huis kunnen huren met huursubsidie mits je al als woningzoekende ingeschreven staat en hoeveel jaar. Dit is belangrijk omdat het aantal jaar dat je ingeschreven bent belangrijk is voor de snelheid van het krijgen van een woning.
Zonder een woon en verblijfplaats te hebben raak je al je rechten kwijt zoals een uitkering,kinderbijslag enz. dit even ter info.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik raad je aan om naar de sociale dienst te gaan en daar je situatie uitleggen,zij kunnen jou het beste verder helpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Met kinderen kan je vaak een urgentieverklaring krijgen voor een woning, maar dat hangt van de gemeente af.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja klopt,waar ik woon bijvoorbeeld niet helaas.(haarlemmermeer)