Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is de biologische vader mede verantwoordelijk voor gemaakte kosten?

Is een biologische vader die het kind heeft erkend maar waarschijnlijk geen omgang wil met het kind als deze is geboren, mede verantwoordelijk voor gemaakte kosten die voort vloeien uit de zwangerschap? Hierbij valt te denken aan eigen risico en overige ziekenhuis kosten, reiskosten naar het ziekenhuis, kosten voor het aanschaffen van een baby kamer, enz.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
505

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee daar is hij niet verantwoordelijk voor,wel zal hij alimentatie moeten gaan betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
tinus1969
10 jaar geleden
De vader moet (voor de dudielijkheid) kinderalimentatie betalen -hij is verantwoordelijk tov het kind, niet tov de moeder. Hoe de moeder dat geld besteed is aan haar. (dit is de NL situatie; familierecht is sterk land-afhankelijk).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan klopt mijn antwoord toch,er wordt gevraagd naar de onkosten voor de moeder en de aanschaf van een babykamer.
tinus1969
10 jaar geleden
Ik ben het met je eens (en heb dus ook niet gezegd dat het geen waardevol antwoord was).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van mij een plus, niets mis met je antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je crea. @tinus1969, Ik vroeg dit omdat ik ook een - bij mijn antwoord zag staan. Niet dat ik daarom geef,maar dacht eerst dat je mijn antwoord fout vond. ;-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding