Is het aangaan van een abonnment geldig voor de vrouw als de naam van de overleden echtgenoot wordt gebruikt ?

mijn schoonmoeder heeft het abonnement gewijzig van KPN naar pretium en wil nu weer terug.Bij pretium staat het contrakt op naam van haar overleden man en niet op haar meisjes naar. Is het contract nu geldig of niet ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Ja, dat contract is gewoon geldig. Het is trouwens daarnaast de vraag, onder welke naam uw schoonmoeder geregistreerd staat bij de gemeente. Als uw schoonmoeder getrouwd was, dan blijft zij de naam van haar overleden echtgenoot houden, tenzij zij dit laat wijzigingen.

Uw schoonmoeder is het contract zelf aangegaan en is dus verantwoordelijk. Maakt in dat geval niet uit welke gegevens zij heeft opgegeven. Zij zal ongetwijfeld iets ondertekend hebben, of bij telefonisch afsluiten van contract is er een geluidsopname gemaakt.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Helaas wel. Bij Pretium werken er gehaaide mensen die er op getraind zijn om vooral oude en weerloze mensen over te halen.
Ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het contract is geldig , je naam verandert niet als je partner overlijd. Op bv de ID kaart komt achterop W/V (weduwe van) en dan de naam van de overleden echtgenoot te staan. Op de voorkant staat de meisjes naam van je schoonmoeder.

Wel kan je eens kijken op onderstaande site, of er nog een andere mogelijkheid is om van het contract af te komen. Ook Radar en Kassa hebben veel aandacht besteed aan Pretium, misschien is daar iets te vinden.