Is mijn huurcontract geldig met verschillende handtekeningen?

Ik heb een huurcontract met iemand die ik nooit gezien heb. Degene waarmee ik het contract getekend heb heeft alleen op de voorste pagina getekend. De paginas daarna staat vermoedelijk de handtekeningen van de persoon die bovenaan het contact staat op.
Nu komt het mij beter uit het contact eerder te stoppen dan de eerst volgende opzegdatum. Kan ik nu gewoon weg?

Toegevoegd na 1 minuut:
Bovenaan het contract staat dus de persoon die vermoedelijk op de volgende paginas getekend heeft.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, ga er maar niet vanuit dat zo'n vormfoutje je vrijstelt als het je opeens beter uitkomt. Lijkt me vallen onder misbruik van recht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Misbruik_van_recht
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien is de ander wel gemachtigd om te tekenen en daarom heb je 2 verschillende handtekeningen

Het beste antwoord

De handtekening op de 1e pagina is waarschijnlijk van de makelaar of bemiddelaar, de andere handtekening(en) van de eigenaar van het pand (verhuurder). Jij hebt door het plaatsen van je eigen handtekening destijds het huurcontract geaccepteerd. Dus kun je het contract alleen beeindigen met inachtneming van de daarin genoemde opzegtermijn (voorzover deze niet in conflict is met wettelijke voorschriften. Bij woonruimte is 1 maand gebruikelijk)