Is het toegestaan op straat een bluetooth speaker te laten spelen?

Ik vroeg me af of ik mijn bluetooth speaker op straat mag laten spelen of dat dit enkel binnenshuis is toegestaan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
3.8K

Antwoorden (1)

Die regels zijn per gemeente verschillend. Ik denk dat je dan onder de categorie “straatmuzikant” valt.
Dan mag je meestal - zonder geluidsversterking - niet langer dan een bepaalde periode (vaak een half uur) op dezelfde plek muziek (af)spelen.
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar is die speaker op zich dan niet een geluidsversterker? Of wordt dat zo niet gezien? Want de reden waarom ik het op straat wil spelen is omdat ik als violist straatmuziek wil maken, maar met de speaker wil ik mezelf begeleiden met kleine composities die ik thuis maak (vooral iets ritmisch en een bas). Ik speel namelijk altijd improvisatie en ik wil op die drum en bas dan soleren met viool.
SimonV
10 jaar geleden
Kantjeboord, denk ik.
In ieder geval val je dus in de categorie die maximaal een half uur op straat op één plek mag spelen.
Als je langer dan een half uur wil spelen, zou je de gemeente om een vergunning moeten vragen.