Mag een niet contractant een contract verlengen?

Bv. Een vrouw heeft een mobiel abonnement wat door haar schoonvader is afgesloten, en ook op zijn naam staat. Mag de vrouw wanneer zij benaderd wordt het contract verlengen, wanneer ze zelf aangeeft daar toestemming voor te hebben, of mag dit alleen door de contract houder? Graag bbh wetsartikelen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Nee, alleen contract houder mag dit doen. Ook al zegt ze dat ze daar toestemming voor heeft het mag gewoon niet. In de winkel wil men een ID Kaart zien en handtekening, online precies hetzelfde en telefonisch wordt het contract naar huis toegestuurd en nogmaals een kopie van ID en handtekening + een voice opname. Als mevrouw dit doet (ondanks dat ze zegt dat ze toestemming heeft) en schoonvader het eigenlijk niet wilt pleegt zij dus fraude!