weggestuurd van stage zonder waarschuwing, mag dat?

Een collega-stagiaire is vandaag op haar tweede stagedag weggestuurd, omdat ze erg sterk zou ruiken (echt niks van gemerkt maar goed). zij heeft uitgelegd dat dit komt door een bijwerking van medicijnen die ze echt moet gebruiken. Het is ook een heel nette, verzorgde meid dus daar ligt het echt niet aan. Ik vind het heel erg voor haar, want volgens mij is ze heel goed in wat ze doet (psychologie). Ze is weggestuurd zonder waarschuwing, en alleen maar omdat er 2 mensen iets over gezegd zouden hebben. Ze kan er dus echt niets aan doen (gebruikt al heel veel deo en doet zelfs een ander shirtje aan als ze binnenkomt). Weten jullie of dit mag? Moeten ze niet eerst sowieso een waarschuwing geven? Ik bedoel, ze kan er niet heel veel aan veranderen maar dan nog... En nogmaals ik heb het echt niet gemerkt, dus zo heel erg kan het nooit zijn. Bovendien is de oorzaak medisch!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
4.4K
Rieneke1
10 jaar geleden
Schandalig.

Het beste antwoord

Als stagiaire heb je een leerovereenkomst met een bedrijf. Zo'n leerovereenkomst dient door zowel de leermeester (werkgever) als de stagiaire gerespecteerd en uitgediend te worden. Alleen bij ernstige en moedwillige nalatigheden en/of faillisement kan zo'n leerovereenkomst onmiddelijk beëindigd worden(dezelfde redenen als ontslag op staande voet), of na overleg met de stagebegeleider.
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit klopt in grote lijnen wel +.
http://www.stageinfopunt.nl/meerinfo/brochurepok.pdf
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
jc54 zegt hier vooral iets algemeens, maar geeft geen specifiek antwoord op de vraag...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed antwoord, niets aan toe te voegen.