Is vakantieveilingen verantwoordelijk als een bedrijf failliet gaat?

De collega van mijn man had via vakantieveilingen voor drie mensen 'tank rijden' gewonnen en nadat hij heel veel moeite had gedaan om daarvoor een afspraak te maken bleek dat bedrijf failliet te zijn. Nu zegt vakantieveilingen niet verantwoordelijk is voor dit soort akkefietjes en is hij zijn geld kwijt.

Klopt dat wel, staat dat echt zo in de regels?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.5K
Castle
10 jaar geleden
Bij klacht.nl ook interessant. Traffic Control falliet. http://www.klacht.nl/vakantieveiling-nl/klacht/hippe-taartjes-workshop-cup-cakes/ Er staat geschreven door de webmaster: Omdat Traffic Control niet eerder bij ons aangegeven heeft dat ze mogelijk failliet zouden gaan, kwam dit faillissement ook voor ons als een verassing. We zijn op dit moment aan het inventariseren welke mogelijkheden wij onze klanten kunnen bieden. Nu denk ik: Heeft het bedrijf voor tankrijden dan wel aangegeven dat ze failliet gingen? Als ze niet wisten dat het tankrijdenbedrijf failliet ging...heb je dan ook geen recht op 'een andere mogelijkheid'?
Castle
10 jaar geleden
Hier ook iets:
http://www.klacht.nl/vakantieveiling-nl/klacht/bedrijf-failiet/
"Omdat wij geen inzicht hebben in het reserveringssysteem van de aanbieder is het helaas niet mogelijk geweest u eerder op de hoogte te stellen van dit failissement.
We hebben er daarom voor gekozen melding te maken van het faillissement op onze website. Om ervoor te zorgen dat u als klant hier niet als gedupeerde uitkomt, werken wij momenteel aan een passende oplossing/alternatief." Dus als deze mensen een passende oplossing/alternatief krijgen waarom dan niet de collega van uw man?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk in de algemene voorwaarden, deze heeft je vriend geaccepteerd.
http://www.vakantieveilingen.nl/algemene-voorwaarden.html artikel 11.4 is handig voor jouw vriend. hierin staat dat als het product niet geleverd kan worden dat er voor een alternatief wordt gezorgt. echter weet ik niet hoe het zit met failliesement
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee want vakantie veilingen wordt gevraagt of ze dat en dat willen veilen en als ze er dan te weinig voor krijgen is dat niet het probleem van vakantieveilingen

Het beste antwoord

Woensdag 4 december hebben wij te horen gekregen dat Traffic Control / Experience Gifts/Hippe Taartjes en Vliegles.nl (allemaal hetzelfde bedrijf) failliet is verklaard. Natuurlijk ben je je geld niet zomaar kwijt.

We mailen je uiterlijk in de maand februari met een oplossing. Indien je een nog geldige waardebon hebt, weten we je te vinden.

Al gereserveerd bij Traffic Control / Experience Gifts/Hippe Taartjes/Vliegles.nl?
Had je al gereserveerd voor een bepaalde datum? Stuur ons dan even via onderstaande formulier bij "Stel je vraag" een bericht en noem daarin de volgende dingen:

- waardebonnummer van de waardebon waarmee je hebt gereserveerd
- e-mailadres waarop we je kunnen bereiken

Direct aan Traffic Control / Experience Gifts betaald/Hippe Taartjes/Vliegles.nl?
Als je bedragen direct aan Traffic Control / Experience Gifts/Hippe Taartjes of Vliegles.nl i.p.v. Valantieveilingen.nl hebt betaald, neem dan contact op met de curator. Hier vind je de gegevens.

http://www.curatoren.nl/fo/insolventie/233487/traffic-control-bv-h-o-d-n-experience-days-safety-days-experience-voucher-experience-star-vanformaat-helivliegen/

Dit is te vinden onder de actuele vragen in de link. In februari hoort de collega hier dus nog van, als hij al betaald heeft, dan moet hij zich melden bij de curator.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zij nemen dus wel hun verantwoording, ze bieden een oplossing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens hun eigen Algemene Voorwaarden zijn ze volledig verantwoordelijk. En buiten die voorwaarden om, natuurlijk ook, je hebt een overeenkomst met ze.
Zo staat er:

10.1 VakantieVeilingen.nl selecteert de aanbieders met de grootst mogelijke zorgvuldigheid. VakantieVeilingen.nl aanvaardt binnen redelijke grenzen met inachtneming van de wettelijke regels de verantwoordelijkheid voor de producten, arrangementen en andere diensten van aanbieders/ feitelijke leveranciers, die VakantieVeilingen.nl op haar website aanbiedt.

Dit bedrijf is aangesloten bij de geschillencommissie http://www.thuiswinkel.org
dus ik zou de zaak daar aanhangig maken als ze niet willen restitueren.
escape