Is het strafbaar als je per ongeluk het verkeerde kaartje op het verkeerde kledingstuk plaats?

Bij teruggebrachte kleding

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kaartjes moet je toch laten zitten? Hoe bewijs je dat het per ongeluk is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in het geval dat je de kleding hebt gedragen en ze zijn gescheurd plak je de labels er weer aan op zo een moment kan het per ongeluk gaan
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Nou in ieder geval heb je met je goeievraag naam de schijn tegen je ;-)

Antwoorden (2)

Nee daar staat geen gevangenisstraf of boete op.

Maar dat wil niet zeggen dat je nog aan de voorwaarden voldoet waaraan je moet voldoen om de kleding te kunnen ruilen. Door het verwijderen en terugplaatsen van de labels heb je in elk geval de schijn tegen dat je de kleding hebt gedragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus ze kunnen je dan niks maken ze had me wel verteld dat ze de volgende keer iemand erbij zou halen dus als het de volgende keer weer gebeurd krijg ik dan een winkelverbod of iets
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een winkelverbod is geen straf, maar een preventieve maatregel ;-) De volgende keer doen ze wellicht moeilijk als je weer iets wilt ruilen, maar veel meer zal er niet gebeuren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als men de volgende keer gewoon iets wil ruilen, zal het geen probleem geven, men zal wel kritisch naar de bevesiging van de prijskaartjes kijken.
Als dit een volgende keer weer gebeurt, kan men u wel degelijk iets maken. Zeker als de prijs op het kaartje bij ruiling ineens hoger is dan de werkelijke prijs. Men kan de politie inlichten, die een proces-verbaal op zal maken inzake vermoedelijke oplichting.
Bij een redelijke verdenking van oplichting had de leidinggevende van de winkel al direct de politie kunnen inlichten. U bent er dus goed mee weg gekomen.
Waarom zou het verwisselen van prijskaartjes u nog een keer overkomen? Een gewaarschuwd mens telt voor twee en gedragen kleding mag over het algemeen niet geruild worden. Ruilen is geen recht, een verkoper is niet verplicht is om een kledingstuk terug te nemen als u het toch niet wilt hebben.