Ik heb taakstraf van 16 uur voor diefstal krijg ik wel vog voor baan klantenservice kpn?

Ik heb in 2013 taakstraf van 16 uur gehad voor diefstal levensmiddelen
Nu kan ik baan krijgen bij kpn op klantenservice maar ik moet VOG aanvragen.
Deze baan kan mij uit de bijstand houden, krijg ik VOG?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het maakt niet alles uit of je minderjarig was of niet, toen je een strafblad – oftewel een registratie in het Justitieel Documentatie Systeem – kreeg. Bij het opnemen, verwijderen en verstrekken van justitiële gegevens gelden vrijwel steeds dezelfde regels als voor volwassenen. Alleen bij het afgeven van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) zal wel rekening worden gehouden met de leeftijd van de aanvrager op het moment dat het strafbare feit werd begaan. In principe wordt de VOG altijd afgeven als de aanvrager de afgelopen 4 jaar niet meer in aanraking is geweest met justitie. Deze 4 jaar is voor jongeren tot 23 jaar voor de meeste strafbare feiten onlangs teruggebracht naar 2 jaar. Zie bron 2 Daarnaast hangt het er sterk vanaf naar welke functie je solliciteert. Bijvoorbeeld diefstal. Dan kan het zijn dat de een – die in de beveiliging wil gaan werken – géén VOG krijgt voor die functie, en dat de ander – die scouting-leider wil worden (waarvoor eveneens een VOG nodig is) – die verklaring wél krijgt.

Bronnen:
http://www.juridischloket.nl/vraagenantwoo...
http://www.ouders.nl/artikelen/wat-beteken...
http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2012/11...

Maak je niet druk !! Je krijgt die verklaring omtrent gedrag echt wel !! Het stelt niet zo veel voor !! Het heeft meer te maken met zware overtreding ! Overvallen, oplichting, enzovoort En jou belangen worden mee genomen in het afgeven van de verklaring Ik heb helaas een zwaarder strafblad dan jou En ik krijg zelfs een verklaring omtrent gedrag Om in de buurt van het koninklijk huis te werkzaam te zijn Ministerie tweede kamer geen enkel probleem

Er zijn nogal wat misverstanden over de aanvraag en afgifte van de Verklaring omtrent het Gedrag (VOG). De regels voor de afgifte van het VOG worden veel minder rigide toegepast, zeker als het strafbaar feit is gepleegd als minderjarige of jong volwassene, dan men over het algemeen denkt. Het is zeker niet de bedoeling dat bedrijven voor ieder beroep of baan een VOG verlangen. Ook personen die een strafbaar feit hebben gepleegd dienen niet onnodig belemmerd te worden in het opbouwen van een goede toekomst. Maar stel, u krijgt te horen dat de Staatssecretaris van Veiligheid en Justitie uw Verklaring Omtrent het Gedrag-aanvraag wil afwijzen. U kunt dan een zienswijze indienen. Doe dat zo snel mogelijk (binnen maximaal twee weken). Hiermee kunt u uw kijk op de zaak naar voren brengen. Belangrijk is: houden de strafbare feiten wel verband met het werk dat u wilt gaan doen? Ik kan mij niet voorstellen dat het door u gepleegde feit een beletsel is voor een baan bij de klantenservice. Zeker niet als het klanten telefonisch te woord staan betreft. Tot slot is het uitermate belangrijk om duidelijk aan te geven wat uw persoonlijke belang bij de afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag is. Soms weegt uw persoonlijk belang zwaarder dan het zogenaamde ‘risico voor de samenleving’. U geeft zelf al een heel goede reden aan: zonder deze baan is er een risico dat u in de bijstand terecht komt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100