Wordt de verhuurder van een [particulier appartement geinformeerd door de gemeente als iemand zich extra (=samenwonen) inschrijft in de gemeente?

Stel gaat samenwonen. Huurcontract staat op naam van A. Persoon B. trekt bij A. in. Schrijft zich derhalve in op adres van A. met toestemming van huurder A. Na registratie in de GBA; licht de gemeente de eigenaar (verhuurder) van dat pand dan nog in?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Nee. De gemeente onderneemt geen actie en heeft ook geen waarschuwingsplicht. De huurde kan zijn verhuurder wel vragen om zijn nieuwe partners als medehuurder te accepteren. dat heeft voordelen voor het stel: o.a. als de ene overlijdt, mag de ander blijven huren. Overigens zijn er meer regels omtrent deze materie maar dat valt buiten je vraag. Verder kan er een rol weggelegd zijn voor de VvE, maar ook dat valt buiten de vraag.