Hoelang is een aanhoudingsbevel geldig na een succesvolle ontsnapping ?(zonder verzet of gevaar ) Aanhouding was door boswachter ivm loslopende hond .

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Antwoorden (2)

Aanhouding? Dat is dus dat je "gearresteerd" bent en dat ze je willen overbrengen naar het politiebureau. Ik weet eigenlijk wel zeker dat je dat niet bedoeld.

Jij bedoeld denk ik dat je bent staande gehouden en dat de boswachter/boa (Buitengewoon Opsporingsambtenaar) je een boete wilde geven.

Een boa mag ook buiten heterdaad iemand aanhouden. Maar heeft dan wel toestemming nodig van de officier van justitie.

Stel dat je deze man volgende week weer tegen komt, dan kan hij je nog steeds pakken op wat je vorige week gedaan hebt. Hij kan je dan staande houden, jou om je gegevens vragen, geef je die niet, mag hij je aanhouden.

Maar dat zal zo'n vaart niet lopen verwacht ik.
10 jaar geleden
Je kan de komende jaren ten alle tijde staandegehouden worden door politie, boswachters of andere opsporingsambtenaren. Zij kunnen vervolgens jou vorderen je identiteit aan te tonen waarna jij bij weigering aangehouden kan worden.

In de vraag is het een beetje onduidelijk of de boswachter bezig was met een staandehouding of dat hij al overgegaan was op aanhouding. In dat eerste geval zal er minder naar je gezocht worden dan in het tweede geval.