Flitst een flitspaal ook verkeer uit een zijstraat welke door rood gaat?

Stel: ik wacht netjes voor het rode verkeerslicht met daarbij een flitspaal. Vervolgens gaat mijn verkeerslicht op groen. Ik zie op dat moment nog auto's van recht op de kruising rechts afslaan; en dus door rood. Worden deze door "mijn" flitspaal geflitst?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
5.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hopelijk zien de agenten het.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, de detectielussen voor deze flitspaal liggen net voorbij de stopstreep in de rijrichting van de flitspaal.

Het beste antwoord

Nee, de flitspaal werkt alleen voor het verkeer dat in de rijrichting van de flitskast rijdt.

Toegevoegd na 2 dagen:
En, de dedectie-lussen liggen vóór het kruisingsvlak.
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bron?
jc54
10 jaar geleden
Ervaring.....maar dat geldt officieel niet als bron.

Andere antwoorden (1)

Ik heb ook zo een situatie gezien. 2 flitspalen op de hoofdweg (1 aan elke kant) en de auto voor mij wilt de kruising oprijden en gaat door rood. Maar aan de antwoorden te lezen zullen die palen hem dus niet flitsen?
Plaatje bij antwoord