Als je akkoord gaat met de algemene voorwaarden, sluit je dan een contract?

Als je op een website akkoord gaat met de algemene voorwaarden, kan je dat dan ook als contract zien?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

Om een contract of overeenkomst te laten ontstaan moeten beide partijen dat willen. Naast het aankruisen dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden zal je ook het contract of de overeenkomst moeten doorsturen naar de verkoper of aanbieder. De andere partij kan daarna het contract of de overeenkomst met jou accepteren.

Afhankelijk van het soort contract heb je vaak ook nog een bedenktijd. Bijvoorbeeld bij de koop van een product via internet is de bedenktijd zeven werkdagen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat doe je altijd als onderdeel van de aankoop of bestelling ergens van. Dat vormt het contract. En die AV maken daar dan deel van uit.
Transacties waarbij je akkoord gaat met de AV zonder een andere verbintenis erbij, komen niet voor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, maar dan wel voor iedereen die, net als jij, de algemene voorwaarden heeft geaccepteerd. Ook valt er over de inhoud niet te onderhandelen.

Maar het is geen persoonlijk contract en de handtekening zit hem in de acceptatie ervan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als deze voorwaarden deel uit make van een product dat jij wilt kopen/gebruiken, dan is dat inderdaad uit te leggen als een onderdeel van een contract. Deze voorwaarden zijn éénzijdig opgesteld, nl alleen door de aanbieder. Voor een contract mag jij als koper/gebruiker ook voorwaarden opnemen.
jc54