Mag ik een foto maken van electronische producten en deze commercieel gebruiken?

Ik kan veel informatie vinden over copyright en portretrecht, maar ik blijf met deze vraag zitten: mag ik een foto maken van bijvoorbeeld een smartphone of tablet, en deze commercieel gebruiken? En maakt het nog uit of het merk van het apparaat zichtbaar is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat dit niet mag

Antwoorden (1)

Als jij bijvoorbeeld Senseo koffiezet apparaten wilt gaan verkopen, en daarvoor advertenties maakt mag, dat. Misschien is dat niet wat je bedoelt. In dat geval moet je denk ik iets specifieker zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik verkoop het product zelf niet. Ik wil alleen aangeven dat de producten die ik verkoop, compatible zijn met smartphone, tablet, etc. Dat wil ik middels een foto aangeven. Bedankt voor uw reactie!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat mag niet.
Jij beweert iets, gebruikt daarvoor een ander merk, of dat nu zichtbaar is of niet. Voor kenners is het wel duidelijk.
En dat wil dat andere merk niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er dus vanuit dat de fabrikanten het beeldrecht hebben en dat ik hun producten niet zomaar mag fotograferen. Ik verkoop e-books dus ben in die zin geen concurent, ik spoor mensen alleen maar aan om mijn e-books op de electronica van de desbetreffende fabrikant te lezen. Nu is de vraag of fabrikanten gediend zijn van de gratis reclame..