Waarom steken mensen hun middelvinger op?

Ik wil weten waarom mensen hun middelvinger opsteken. Ik weet dat het een betekenis heeft, maar ik weet niet welke. Het wordt overal gebruikt.

Weet jij het antwoord?

/2500

fuck you Toegevoegd na 1 minuut: niks persoonlijks hoor ;-)

Het gebaar zelf komt vermoedelijk voort uit de medische praktijk. Als er zalf moest worden gesmeerd, indertijd nog met de blote hand, dan deed men dit met de middelvinger om zo de wijsvinger schoon te houden. De middelvinger die in aanraking kwam met wonden werd zo de "smerige" vinger.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Middelvinger

Mensen steken hun middelvinger op om in hun beleving aan te geven dat ze het niet met je eens zijn. De betekenis is hierboven al benoemd (fuck you)

Dat is een kwestie van volgorde! Je begint als baby met je duim,die kun je heerlijk in b.v. je mond stoppen. Als je wat groter bent en op school zit komt de wijsvinger aan de beurt,om aan te geven,dat je het antwoord weet,of dat je naar het toilet moet. Dan bereik je de puberteit en krijg je schijt aan alles en iedereen en om dat te laten zien,gebruik je de middelvinger! Daarna stap je veelal in het huwelijksbootje en daar is de ringvinger weer goed voor,n.l. om de ring om te laten glijden. Als laatste komt de pink en wat daar de bedoeling van is,is me tot op heden nog niet duidelijk. Maar dat komt nog wel,want ik ben nog jong!

omdat dat de langste vinger is .

Uit de voorgaande reactie kun je de betekenis halen maar ik noem het gebrek aan fatsoen.

Ik moet zeggen die antwoorden hier zijn geweldig :-). Het komt uit het oude Rome. Mannelijke prostitués liepen over straat met de armen gekruist. Een subtiele manier om aan te geven dat je 'beschikbaar' was. Je steekt je middelvinger in de hoogte om klanten te lokken. Wanneer je dus je middenvinger opsteekt zou ik toch even nadenken wat je eigenlijk zegt :-)

Omdat het respectloze mensen zijn als je het hun zelf zou vragen zouden ze er niet eens antwoord op kunnen geven. Het betekent "fuck you" slaat heeeeelemaal nergens op. Het komt m.i. natuurlijk uit Amerika vandaan pffffffffff.

het is het ultime teken van frustratie/irritatie veel gebruikt in het verkeer

Het is een uiting van een sentiment en het is aangeleerd... Zo oud ben ik niet, maar ik weet nog goed dat dit gebaar niet bestond... Het is in een paar jaar tijd opgekomen en toen stelde het niets voor en nu is het per wet verboden om dat naar een agent te doen... Wat zijn wij toch vreemde mensen allemaal...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100