Wat als je tussen je fictieve en feitelijke arbeidsverleden een paar jaar werkeloos bent geweest?

Inmiddels is me duidelijk wat het fictieve en feitelijke arbeidsverleden is. Maar ik vraag me af of deze ook bij elkaar worden opgesteld als je bijvoorbeeld van 1998 tot en met 2007 werkeloos bent geweest en van 2007 tm 2013 hebt gewerkt. Als je fictieve arbeidsverleden dan 14 is en je feitelijke 6 jaar mag je deze (ondanks de onderbreking) optellen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
jc54
10 jaar geleden
Ligt er nog al aan wat de reden is dat je ze bij elkaar wilt tellen. Als het gaat om pensioenopbouw of iets dergelijks, dan kun je ze niet zo maar zonder meer bij elkaar optellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wil ze optellen om het aantal maanden ww te berekenen na een ontslag in 2013

Antwoorden (1)

Als het om een werkloosheidsuitkering gaat wordt er naar het arbeidsverleden gekeken. Om dit totale arbeidsverleden te bepalen, worden de 2 periodes bij elkaar opgeteld : het feitelijke én het fictieve arbeidsverleden. Uw feitelijke arbeidsverleden is 6 jaar. Uw fictieve arbeidsverleden is 14 jaar. Uw totale arbeidsverleden is dus 20 jaar. U hebt recht op 20 maanden werkloosheidsuitkering. Het maakt geen verschil of er wel of niet een onderbreking is geweest tussen fictief en werkelijk arbeidsverleden.

Conclusie: uw berekening is juist.
fisbel