ik heb een getekende huurovereenkomst, mag een makelaar achteraf om een huurdersverklaring vragen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Een verhuurder heeft het recht om een dergelijke verklaring te vragen, ook al zegt de wet daar niets over.
Er is dus geen wettelijke basis voor deze verhuurdersverklaring. Een verhuurder is dan ook niet verplicht om deze te vragen of af te geven. Je bent evenmin als huurder verplicht een dergelijke verklaring te overleggen als een verhuurder hierom vraagt, maar dit kan tot gevolg hebben dat de verhuurder geen huurovereenkomst met je aangaat.

Voor jou eigenlijk niet meer van toepassing want je hebt al een getekende huurovereenkomst dus ik zou me er niet druk over maken.