Is een Alarmpistool verboden ?

Kunnen ze een alarmpistool ombouwen zo dat het kogeltje die er normaal in blijft zitten eruit komt ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K

Antwoorden (2)

Op je tweede vraag weet ik zo gauw geen antwoord, maar ja een alarmpistool is verboden in Nederland. Een kennis van me had er een en bij hem is hij ingenomen door de politie waarvoor hij taakstraf heeft moeten doen.

Het lijkt me overigens ondenkbaar dat je een alarmpistool kunt ombouwen tot een echt wapen, want een alarmpistool zit heel anders in elkaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Minder leuk voor je kennis. Omdat er op het internet foto's van die kleine ijzere/kopere kogeltjes bij zit maar die worden ergens tegen gehouden, maar wat als je dat ding die het tegen houdt weg haalt dacht ik bij mezelf. Wat nog even op andere antwoorden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.lokalepolitie.be/5394/bibliotheek/54-secunews/206-mag-ik-een-alarmpistool-in-huis-hebben.html
Ik heb je een plus gegeven, die was deels terecht, ben ik nu achter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik lees een alarm pistool met geluid/alarm, maar een alarmpistool met kleine kogeltjes heet toch ook een alarm pistool ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, maar hij maakt alleen geluid, in de vorm van een harde knal, het is hetzelfde als een startpistool.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de patronen die je normaal in een alarmpistool zou gebruiken hebben geen kogeltje en dus heeft het alarmpistool ook geen inrichting die de kogel zou kunnen tegenhouden ,dat zou ook veel te gevaarlijk zijn voor de gebruiker, de patroon bestaat hier gewoon uit een huls met en kleine hoeveelheid kruit aan de voorkant dichtgevouwen door de explosie springt de patroon open en hoor je de knal . en ja in principe kan een alarmpistool omgebouwd worden door een wapensmid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hmm best wel interessant dat het kan. Bedankt voor de reactie's en antwoord
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@oribatei, deze Internetter verkoopt zo het een en ander. http://www.k9shop.nl/bullets-and-warningpistols-nl/ Noemt de verkoper het kogeltjes, terwijl het geen kogeltjes zijn. Sommige artikeltjes lijken eerder kattensnoepjes dan kogeltjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@JoanDArc, wat houdt een 8mm kogeltje / alarmpistool in, die zijn groter dan die kattensnoepjes op jou link
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoel dat er volgens die site wel kogeltjes in een alarmpistool zitten.
8mm kogeltje lijkt mij inderdaad eerder een snack dan een snoepje.
Aan het ombouwen van een alarmpistool moet je niet beginnen. De slete werkt op een dergelijke manier dat de knalpatronen er sowieso niet uit kunnen. Daarnaast zijn het dus geen echte kogels, maar knalpatronen. Door het overhalen van de trekker komt er een knal, waarbij het patroon als het ware open gaat. Eigenlijk is dit hetzelfde als die klappertjespistolen van vroeger.

Boven de slede zit wel een loop, maar in Nederland MOET deze dicht zijn. Belgische en Duitse alarmpistolen zijn er voor gemaakt om hier een opzetstuk op te schroeven zodat je er ook fluitpatronen en flares mee kan afschieten. In Nederland is dit dus NIET toegestaan.