ebruik i-pod tijdens rijden strafbaar?

Onlangs kreeg ik een boete voor gebruik gsm achter het stuur (ondertussen 120 Eur0),echter gebruikte ik m'n i-pod om naar muziek te luisteren,aangezien m'n autoradio niet ging, de i-pod hield ik vast aan m'n oor (van m'n zoon),omdat ik niet wist hoe het volume te verhogen Ik werd niet geïntercepteerd.bewijs dat het om een gsm gaat hebben ze dus niet maar werd verkeerdelijk zo geïnterpreteerd.Kan ik hiertegen procederen of is gebruik i-pod ook verboden tijdens rijden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/vervoer/autos/ipod-oordropjes-autorijden.48959

Antwoorden (2)

Je mag geen voorwerp in je handen houden tijdens het besturen van een voertuig
Je wordt geacht je aandacht op het verkeer te richten en niet bezig te zijn met andere zaken
Als er mobiel bellen op de bekeuring staat zou je deze aan kunnen vechten,wel eerst betalen maar ik geef je weinig kans
Maar goed niet geschoten is altijd mis
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
U mag idd geen gsm in uw hand houden tijdens het rijden,
maar dat verbod geld ook voor overige mediadragers.
Sterker nog, u heeft ergens nog geluk.
Het had ook een artikel 5 kunnen worden.
Maar als de verbalisant inderdaad op het pv vermeld heeft dat het om mobiel bellen ging of om een gsm dan kunt u hiertegen zeker in beroep gaan.
Vandaar dat ook vaak het merk cq type wordt genoteerd.
Maar ik en bang dat u van een koude kermis thuis komt.

De wijze waarop u bezwaar kunt aantekenen staat wel bij uw acceptgiro vermeld.

succes