Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is de China Böller D (vuurwerk) legaal in nederland ?

ik wil vuurwerk in duitsland kopen niet dat illegaale spul maar omdat het daar goedkoper is maar ik wou de china böller D kopen , maar ik weet dus niet of die legaal is

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, dit product is niet legaal in Nederland
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eerstens is China Böller D vuurwerk inNederland verboden, maar het is nog erger.

Je mag als particulier zelfs geen enkel stukje vuurwerk importeren. Er zijn wel grenscontroles (steekproeven) de laatste drie dagen van het jaar, er wordt echter geen prioriteit aan gegeven door de Nederlandse overheid. Wordt men toch aangehouden dan zal men meestal niet streng optreden. Je weet maar nooit, het blijft een risico.
Officieel blijft het verboden vuurwerk in te voeren uit Duitsland en België, alleen al omdat het niet in Nederland gekeurd is en er géén Nederlandse handleiding op/bij zit.

En als je met de auto naar Duitsland gaat moet je ook nog winterbanden hebben bij winterse omstandigheden. Als je die nog aan moet schaffen wordt het best een duur knalletje.

Hoe je kunt weten welk vuurwerk verboden is kun je op onderstaande website lezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding