is de China Böller D (vuurwerk) legaal in nederland ?

ik wil vuurwerk in duitsland kopen niet dat illegaale spul maar omdat het daar goedkoper is maar ik wou de china böller D kopen , maar ik weet dus niet of die legaal is

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.2K

Antwoorden (2)

Nee, dit product is niet legaal in Nederland
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eerstens is China Böller D vuurwerk inNederland verboden, maar het is nog erger.

Je mag als particulier zelfs geen enkel stukje vuurwerk importeren. Er zijn wel grenscontroles (steekproeven) de laatste drie dagen van het jaar, er wordt echter geen prioriteit aan gegeven door de Nederlandse overheid. Wordt men toch aangehouden dan zal men meestal niet streng optreden. Je weet maar nooit, het blijft een risico.
Officieel blijft het verboden vuurwerk in te voeren uit Duitsland en België, alleen al omdat het niet in Nederland gekeurd is en er géén Nederlandse handleiding op/bij zit.

En als je met de auto naar Duitsland gaat moet je ook nog winterbanden hebben bij winterse omstandigheden. Als je die nog aan moet schaffen wordt het best een duur knalletje.

Hoe je kunt weten welk vuurwerk verboden is kun je op onderstaande website lezen.