Waar kan je bij Schiphol iemand afzetten bij de bushaltes?

Ik wil iemand naar de bushalte bij Schiphol brengen met de auto. Ik sta dan even stil bij de bushaltes (er zijn geen bussen op dat moment) en wordt gelijk lastiggevallen door de lokale Marechaussee met de belerende vraag of ik tijdens mijn rijopleiding het verschil heb geleerd tussen een busbaan en de andere rijbaan. Ik wil best de andere rijbaan nemen maar daar mag je sowieso niet stilstaan. Daar ben ik door die fietsende bonnenboekjes ook al eens weggestuurd.
De laatste keer ben ik er met een waarschuwing vanaf gekomen maar hoe doe ik dit de volgende keer zonder onnodig gedoe?

Toegevoegd na 14 uur:
Ter verduidelijking:
Degene die ik afzet op Schiphol gaat niet naar de incheckbalies, maar naar de bushaltes. Afzetten bij de Vertrekpassage is dus onhandig.
Verder hoef ik die persoon niet op weg te helpen. Het is dus stoppen, persoon stapt uit en ik rij weer weg. Bij elkaar minder dan 10 seconden.

Ik weet dat de busbaan verboden gebied is en dat je op de andere rijbaan niet mag stilstaan.
Mijn vraag is waar ik wél iemand kan laten uitstappen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
3.5K
ronron1212
10 jaar geleden
Waarom dan op Schiphol over de busbaan rijden dat mag niet nergens overigens parkeer je auto waar het hoort en help de gene even naar de bus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is dus mijn vraag, waar kan je even stilstaan om iemand uit te laten stappen die naar de bushaltes moet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor de duidelijkheid, ik hoef niet te parkeren. Het is stilstaan, persoon stapt uit, en ik rij weer weg. Het gaat om een seconde of 10.

Antwoorden (2)

Bij de bushalte mag je niemand afzetten, omdat je de busbaan niet mag betreden.
Schiphol heeft speciale stop- en parkeerplaatsen aangelegd voor de snelle wegbrengers en de uitzwaaiers.

Houdt u bij het wegbrengen van passagiers in elk geval rekening met:
de tijd die u nodig hebt om te parkeren
de inchecktijd voor de passagiers
eventuele extra tijd om te winkelen

Afzetten
Als u alleen even iemand wilt afzetten, kan dat voor de deur. Vanaf de afslag 'Schiphol' (op de A4) volgt u de borden 'Vertrekhal'. U komt dan op de weg die vóór de drie vertrekhallen langs loopt. Hier staat op borden aangegeven welke luchtvaartmaatschappij zich in welke vertrekhal bevindt. Op deze weg mag alleen worden gestopt om passagiers te laten uitstappen en bagage uit te laden. U kunt hier niet parkeren.

Het adres voor uw navigatiesysteem is "vertrekpassage, Schiphol"

Uitzwaaien
Wilt u de passagiers ook uitzwaaien? Dan kunt u het beste parkeren op Schiphol Visitors Parking voor kort parkeren. Hiervoor volgt u de borden 'Parkeren'.

Parkeerverbod
Op de vertrek- en aankomstpassage van de luchthaven geldt een parkeerverbod.

Toegevoegd na 14 uur:
Bij de bushalte mag je, zoals gezegd, niemand afzetten, de bushalte ligt echter voor de aankomst- en vertrekhal, je kunt die persoon dus het beste voor de aankomsthal afzetten, dan hoeft die persoon alleen even over te steken om bij de bushalte te komen. Volg de bordjes aankomsthal, daar mag je de persoon uit laten stappen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan is het zeker handiger om iemand af te zetten voor de deur van de vertrekhal waar de luchtvaartmaatschappij zich bevindt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies, ik vind het een beetje onzin om iemand bij de vertrekpassage uit te laten stappen, die vervolgens binnendoor een verdieping lager weer naar buiten moet lopen om bij de bushaltes uit te komen.
Schiphol heeft speciale stop- en parkeerplaatsen aangelegd voor de snelle wegbrengers en de uitzwaaiers.

Als je alleen even iemand wilt afzetten, kan dat voor de deur. Vanaf de afslag 'Schiphol' (op de A4) volg je de borden 'Vertrekhal'. Je komt dan op de weg die vóór de drie vertrekhallen langs loopt. Hier staat op borden aangegeven welke luchtvaartmaatschappij zich in welke vertrekhal bevindt. Op deze weg mag alleen worden gestopt om passagiers te laten uitstappen en bagage uit te laden. Je kunt hier niet parkeren.

Het adres voor je navigatiesysteem is "vertrekpassage, Schiphol".

Wil je even mee naar binnen, dan parkeer je voor 4 euro de auto voor maximaal 1 uur op de Kiss & Ride parkeerplaatsen. Deze staan ook goed aangegeven als je richting vertrekhal rijdt.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ondanks dat beide antwoorden waardevol worden gevonden, zijn het geen antwoorden op mijn vraag en slechts citaten van de website van Schiphol, waar geen rekening wordt gehouden met mensen die bij de bussen moeten worden afgezet ipv bij de incheckbalies.
Er is meer op Schiphol dan alleen de vliegtuigen.