onterechte kosten incasso bureau moet ik die betalen?

ik heb dit jaar bericht gekregen van een incasso bureau dat ik bij mijn energie leverancier nog een rekening open had staan dit klopt niet is met de jaarafrekening verrekend nu willen zij dat ik de kosten betaal mag dit

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Je moet bij de energie leverancier melding maken hiervan en zorgen dat zij dit oplossen, zij zijn de opdrachtgever van het incassobureau en zijn de enige die het incassobureau kunnen stoppen, met het lastig van jou. Het incassobureau voert de incasso voor hen uit en zijn verder niet op de hoogte van de gang van zaken. Contact opnemen met de energieleverancier dus!

Toegevoegd na 8 minuten:
Met het lastig vallen van jou.

Toegevoegd na 22 minuten:
Je hoeft dit dus niet te betalen, maar wel zorgen dat de energiemaatschappij dit oplost. Het incassobureau doet niets fout hier, zij doen wat hen gevraagd is, de energiemaatschappij kan het uitvoeren van het werk van het incassobureau stop zetten.