Ze zeiden net in een tekenfilm "ik weet zeker dat het een ov-chipkaart is" hebben ze toestemming nodig om die naam te gebruiken?

Het lijkt me niet dat je dat zomaar mag zeggen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Het lijkt me niet, het is immers een begrip, en geen eigen naam, net zo min als treinkaartje of strippenkaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij wel hoor. Het is de benaming van een gebruiksvoorwerp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom niet? Het is geen geregistreerde naam ofzo. Het is letterlijk wat het is: Het is een chipkaart voor het Openbaar vervoer, OV-chipkaart.

Lijkt me geen reden om een rechtszaak aan te spannen (en het lijkt me al helemaal niet dat je die rechtszaak gaat winnen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ov-chipkaart is toch een gewoon woord, je zegt toch ook rijbewijs, paspoort, bankpas.... zonder toestemming. Het is geen sluikreclame zoals een merknaam van een bepaald product.