Wat zijn de rechten van een eigen terrein, in verhouding tot met je hond wandelen?

In onze straat (zie foto) is een flat. Veel mensen met een hond lopen al jaren een blokje rond de flat. De parkeerplaats waar ze over heen lopen is eigen terrein. Nu dient er 1 bewoner van de flat zijn beklag hierover in.

Nu is daarom mijn vraag wat zijn de rechten van die ene persoon of is het toegestaan om daarover te lopen met de hond? Of heb je als hij de politie belt een probleem?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.3K

Het beste antwoord

Reddie heeft gelijk,
Het moet duidelijk op het terrein worden aan gegeven dat het eigen terrein is mocht iemand dit beweren.(Ik zie in de foto inderdaad een bord eigen weg. vergeet niet, en dit klinkt heel raar, niet alle bordjes berusten op waarheid. Sommige zin om afteschrikken om bijv. parkeren van buten staanders tegen te gaan.)

Tevens is het zo dat een flat begaanbaar moet zijn voor bewoners en als er niet ergens een huisdier verbod word opgelegd in het pand, mag je dus je hond uitlaten waar je maar wilt, tenzij nadrukkelijk kenbaar word gemaakt dat er een uitlaat verbod geld.

Maar dit moet natuurlijk wel gebeuren volgens de huidige wetgeving te denken aan o.a.;
-Als niets anders word aangeven is de hond te alle tijden aangelijnd.
-U heeft tijdens de wandelling met uw hond altijd een zakje mee voor de
uitwerpselen van uw hond.
-Alle gemaakte schade verkregen door uw hond zal worden verhaald op u
of uw verzekeraar.
Denk hier bij aan bijv. het op springen tegen voertuigen-
enz. enz.

Daarbij zou ik mij niet te veel aantrekken van uw buurt-genoot dit kost u negatieve energie en tijd. bel zelf anders de politie zodra deze bewoner weer begint.
Meestal geven die een passend antwoord en zal de lucht weer opklaren.

Succes,
David

Toegevoegd na 2 minuten:
Mijn excuses voor een paar spel fouten, welke ik te laat heb geconstateerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Met dank voor je laatste suggestie. plus
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje voor de genomen moeite

Andere antwoorden (1)

Een parkeerplaats is in principe openbaar terrein, tenzij duidelijk met een bord staat aangegeven dat het eigen terrein is.
Met de politie heb je trouwens zo goed als nooit een probleem, want er wordt altijd eerst overlegd, en bij overtreding van een regel gewaarschuwd.
10 jaar geleden
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
politie waarschuwt altijd eerst? denk niet dat het in de praktijk zo werkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In dit soort gevallen zeker wel.