Hoe krijg ik mijn post terug?

We zijn inmiddels al 4!! maanden verhuisd. Al die tijd proberen we ons post te krijgen bij onze oude woning. De nieuwe bewoner is nooit thuis, negeert ons briefje met telefoonnummer over de post en neemt ook zijn/haar telefoon niet op. Wat kan ik nou nog doen? Door een fout van school is er een diploma naar toe gestuurd die niet opnieuw kan worden verstuurd. Mag ik hiermee naar de politie, of mag de nieuwe bewoner het gewoon klakkeloos weggooien, ondanks onze pogingen de post terug te krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
10 jaar geleden
Je had ook de post verhuisservice moeten inschakkelen. Nu wordt het lastig bewijs maar eens dat ze het ontvangen hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies, dit heb je jezelf op de hals gehaald, iemand is inderdaad niet verplicht jou de post door te sturen als het op ZIJN mat of ZIJN brievenbus valt. Het is natuurlijk wel netjes maar de politie erbij halen heeft weinig zin.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies sabine, de post doet daar niets aan want je moet betalen voor de doorzendservice dus ze gaan daar niets aan doen als het gratis moet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het probleem was dat we geen geld hadden daarvoor (de eerste maand was blijkbaar niet meer gratis zoals vroeger). Maar ik ben gelijk constant gaan bellen met de woningbouw of er al nieuwe bewoners waren. Dit duurde ook nog een maand, en ik zag wel in de brievenbus dat er post binnen was gekomen voor mij. Deze was namelijk tot de top toe gevuld (appartement). De keer daarop was hij geleegd, dus ze hebben het sowieso mee genomen. Daarbij vind ik het heel wat anders of je na 3 jaar nog post ontvangt van de vorige bewoner, of dat je deze na 1 maand ontvangt. Ik ontving op dat adres ook erg vaak post van de vorige bewoner, en de eerste maanden heb ik dat ook netjes bewaard. Toen ik er 2 weken woonde kwam ze langs haar post op te halen, en zei toen dat ze binnenkort weer kwam. Toen ze na 3 maanden nog niet was geweest, had ik netjes al haar post naar de woningbouw gebracht en die heeft toen de oude bewoner op de hoogte gesteld. De volgende brieven die binnen kwamen heb ik 'retour afzender' gedaan, op reclame-dingen na. En als het iets belangrijk leek te zijn (deurwaarder bijv.) contacteerde ik het bedrijf en gaf ik het persoonlijk door aan het bedrijf dat deze persoon verhuisd was. Dat heet gewoon fatsoen. Over het stukje adreswijziging; Dat hadden we allemaal al gedaan voor we ook maar de woning hadden verlaten! Er zou dus verder ook niks (belangrijks) naar die woning gestuurd moeten zijn. Alleen heeft de school de stomme fout gemaakt het alsnog, ondanks de wijziging, ons oude adres door te geven. Daardoor zitten we nu in deze situatie.

Het beste antwoord

De nieuwe bewoner mag geen post die niet voor hem bestemd is weggooien. De gebruikelijke handeling is dat je niet voor jou bestemde post in de TNT-brievenbus stopt. Adres doorstrepen en erbij schrijven "woont hier niet meer", of het juiste adres als dat bekend is. Het kan beter terug naar de afzender als hij/zij jullie huidige adres niet weet.
Ik raad aan om toch te blijven proberen telefonisch contact met hem/haar op te nemen om een afspraak te maken wanneer en hoe je jouw post kunt krijgen. Het gebeurt wel vaker dat het mensen pas maanden later lukt een regeling te treffen.
Amadea
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Je kunt nooit bewijzen dat de nieuwe bewoner de post heeft ontvangen of vernietigd. In jou link staat daar verder niets over.
Amadea
10 jaar geleden
Het zal toch zeker zijn dat het diploma verzonden is en dus bij die nieuwe bewoner in de bus gedaan werd.
ronron1212
10 jaar geleden
Het bewijs amadea kun je niet leveren er komt wel vaker post niet aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met veel moeite en extra kosten toch nog een nieuwe diploma kunnen krijgen. We zijn inmiddels al bijna een jaar verhuisd, en onze oude woning is nog altijd zo goed als leeg.. Volgens mij deugt die huurder niet.. Maar goed, het diploma is inmiddels onderweg, naar het goede adres