Hoe krijg ik mijn post terug?

We zijn inmiddels al 4!! maanden verhuisd. Al die tijd proberen we ons post te krijgen bij onze oude woning. De nieuwe bewoner is nooit thuis, negeert ons briefje met telefoonnummer over de post en neemt ook zijn/haar telefoon niet op. Wat kan ik nou nog doen? Door een fout van school is er een diploma naar toe gestuurd die niet opnieuw kan worden verstuurd. Mag ik hiermee naar de politie, of mag de nieuwe bewoner het gewoon klakkeloos weggooien, ondanks onze pogingen de post terug te krijgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De nieuwe bewoner mag geen post die niet voor hem bestemd is weggooien. De gebruikelijke handeling is dat je niet voor jou bestemde post in de TNT-brievenbus stopt. Adres doorstrepen en erbij schrijven "woont hier niet meer", of het juiste adres als dat bekend is. Het kan beter terug naar de afzender als hij/zij jullie huidige adres niet weet. Ik raad aan om toch te blijven proberen telefonisch contact met hem/haar op te nemen om een afspraak te maken wanneer en hoe je jouw post kunt krijgen. Het gebeurt wel vaker dat het mensen pas maanden later lukt een regeling te treffen.

Bronnen:
http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/pos...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100