valt een oprit onder de noemer tuin?

ik huur de laatste 1.5 meter grond van de gemeente, net als iedereen bij ons in de straat.
om bij mijn garage te komen moet ik over deze gehuurde grond rijden.
voor de garage is ruimte zat om mijn auto neer te zetten.
voor het grootste gedeelte op eigen grond en een stukje op de gehuurde grond.

in de huur overeenkomst staat dat ik de gehuurde grond alleen mag gebruiken als tuin en als ik dit niet nakom, een boete kan ontvangen van 2500,-

hebben mijn buren en ik een probleem? als wij de auto's daar parkeren of mag je een oprit als tuin beschouwen?

mvg jasper

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K

Antwoorden (2)

Ja, je mag een oprit in je tuin aanleggen, dan hoort die gewoon bij je tuin. Voordat je de oprit aanlegt moet je wel een omgevingsvergunning aanvragen bij de gemeente. Als je hieraan hebt voldaan, dan kan er geen boete worden opgelegd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een oprit naar je garage is inderdaad een stukje tuin.
Je mag met die grond doen wat je wil, zolang je er geen bouwwerk met fundering op zet. Tuin- of erf-verharding mag wel.
jc54