Volgens mij is het een overtreding van de wet op de weerkorpsen. Je eigen je bevoegdheden toe die je niet hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Zie daar niets over in staan beveiliging?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet dat ik het mag of niet want ij heb mijn grijze beveiligingspas maar vroeg het me gewoon af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wet od W. Is evergegaan in de Circulaire beveiliging en recherchebureaus. Overigens hebben beiligers dezelfde bevoegdheden als elke burger.
Poet
10 jaar geleden
Da's nog eens een lekker kort wetje! Die lees je gewoon even helemaal uit. Politieshirt mag je dus dragen tenzij dit onderdeel is van een georganiseerde actie om politietaken te gaan doen op het gebied van handhaving van veiligheid, openbare orde en rust.
Poet
10 jaar geleden
Sorry ik bedoel security-shirt niet politieshirt
Poet
10 jaar geleden
Ok deze eens doorkijken dan:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0010343/geldigheidsdatum_04-08-2013
Poet
10 jaar geleden
Gaat alleen over hoe het uniform van een vergund beveiligsbedrijf eruit moet zien (mag niet lijken op politie-uniform, móet zo'n V-teken erop etc).
Ja, dat mag. Er staat niets over in de wet. Overigens is de wet op de weerkorpsen oud. Tegenwoordig lees je het hier. http://wetten.overheid.nl/BWBR0010343/geldigheidsdatum_04-08-2013
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel!
Ja dat mag alleen het "v" tje wat normaal gesproken portiers en andere beveiligings mensen dragen mag je niet zomaar opspelden daar moet je je diploma's voor hebben
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb je een link waar dat staat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is zo, ik heb zelf wel de diploma's en de grijze pas
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In principe is met zo een security shirt hetzelfde als er crew of staff opstaat is wettelijk niet van betekenis
Dus mag iedereen het dragen politie uniform mag je ook zomaar dragen zolang er maar geen officiële politie merktekens opzitten
Iedereen mag normaal gesproken een security-shirt dragen want geen wet verbiedt dat.

Wie werkt in een particuliere beveiligingsorganisatie mag het tijdens het werk slechts alleen als het gaat om een shirt dat speciaal door de overheid is goedgekeurd. Dat dient te zijn voorzien van een herkenningsteken van de particuliere beveiligingsorganisatie zelf en van het bekende V-logo (zie afb). Het mag verder niet teveel op politie lijken (=bies, vergelijkbare kleur broek, rangtekens etc).
Dit volgens de circulaire particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus.

Het is verder, volgens de Wet op de weerkorpsen, verboden om als burgers een organisatie op te zetten die taken wil gaan doen die aan politie zijn voorbehouden. Als security-shirts daarvan een wezenlijk element zijn dat zou het dragen van zo'n shirt in die context verboden kunnen zijn.
Poet