Noteboek gestolen door mijn nalatigheid. Wie is aansprakelijk?

Een notebook van mijn werkgever is gepikt omdat ik ‘MOGELIJK’ (ik weet dat zelf ook niet) vergeten ben om een kamer op slot te doen. De diefstal vond plaats in het pand van mijn werkgever. Wie is aansprakelijk indien ik vergeten zou zijn om de deur op slot te doen?

Uiteraard voel ik mij schuldig omdat ik niet zeker weet of ik de deur op slot heb gedaan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Nee, jij bent niet aansprakelijk, je werkgever is aansprakelijk voor de fouten die zijn of haar werknemers maken op de werkvloer, tenzij de fout met opzet wordt gemaakt. Als het meezit is je werkgever verzekerd voor de diefstal en krijgt hij/zij de schade vergoedt door de verzekering. Dat jij je schuldig voelt, dat is normaal, maar iedereen maakt fouten, dus jij ook.