binnen hoeveel tijd moet een nieuw kinderdagverblijf aan de eisen van de ggd voldoen?

Een nieuw opgestart kinderdagverblijf en buitenschoolse opvang. Binnen hoeveel tijd moeten ze alles op orde hebben? (beleid, protocollen, risico inventarisatie etc)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Elke ondernemer die een kindercentrum of een gastouderbureau wil starten, moet zich vooraf melden bij de gemeente via een z.g. 'meldingsformulier'. Een kindercentrum of gastouderbureau dat start zonder zich eerst bij de gemeente te melden/registreren, kan een boete krijgen. Ouders die diensten afnemen bij zo'n organisatie hebben geen recht op Kinderopvang-Toeslag.

Als wordt voldaan aan alle voorwaarden, wordt het kindercentrum, buitenschoolse opvang of gastouderbureau opgenomen in het Gemeentelijke (straks landelijke) Register Kinderopvang, en mag worden gestart met het exploiteren van het kindercentrum. Ouders hebben alleen recht op een financiële tegemoetkoming van het Rijk als hun kind staat ingeschreven bij een geregistreerd kinderopvangcentrum of gastouderbureau.

De GGD toetst VOORAF en daarna periodiek namens de gemeente of de kinderopvangorganisatie (nog steeds) voldoet aan de opgestelde kwaliteitseisen. Daarnaast blijft de overheid de kwaliteit van de opvang streng bewaken.

Natuurlijk is vooraf ook een gebruiksvergunning van de brandweer noodzakelijk én in sommige gevallen ook een bouwvergunning.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

lijkt mij van te voren al, voor de opening anders zijn er dus risico's.

Maar dat is mijn mening.

Toegevoegd na 4 minuten:
ik vond dit op de ggd site:

Als u niet aan alle eisen voldoet besluit de GGD u vooralsnog geen vergunning te geven. U ontvangt dan wel een verbeterlijst. U krijgt dan 2 maanden de tijd om de verbeteringen te realiseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet eea klaar hebben voor de GGD je goedkeurt. Daarna kan je je aanmelden bij de gemeente. Als ze je erkennen als kinderdagverblijf kan je van start