Kom ik in aanmerking voor de rechtelijke vergoeding die UPC hanteert?

Ik ben inmiddels vanaf 1 oktober 2012 overgestapt naar UPC Horizon. Vanaf dag 1 niets dan problemen, keer op keer beloofde UPC met een oplossing te komen (op korte termijn wel te verstaan). Tot op heden nog steeds geen oplossing en de H2-update is wéér uitgesteld. Een medewerker attendeerde mij op de rechtelijke vergoeding van €1,- per dienst per dag. Nu is mijn vraag of ik me daar ook op kan beroepen aangezien ik dagelijks ernstige hinder ondervind tijdens het tv kijken (zwart beeld, haperingen, vastlopers of volledige reset van +/- 5 minuten) maar ook internet (instabiele verbinding, verbinding maken niet mogelijk, slecht bereik of wel volle uitstoot maar geen verbinding met UPC). Als ik bel met de klantenservice dan proberen ze natuurlijk onder die vergoeding uit te komen maar in de algemene voorwaarden staat deze vergoeding beschreven dus eronderuit komen kan dan toch niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

In de algemene voorwaarden van UPC staat (artikel 5): 5.1 Komt UPC een verplichting uit de overeenkomst niet of niet behoorlijk na? Dan hoeft u zolang dit duurt voor dat deel van de verplichting van UPC niet te betalen, tenzij de tekortkoming van UPC dit niet rechtvaardigt. Voorafgaande geldt niet indien de garantieregeling van UPC van toepassing is. In dat geval geldt, met uitsluiting van de andere middelen, de daarin opgenomen vergoeding." Dus alleen als het heel erg is hoef je tijdelijk voor dat deel niet te betalen. Maar dat geldt weer niet als de garantieregeling van UPC geldt. Bij overmacht krijg je niets (vb stroomstoring). Wat staat er dan in die garantieregeling? Voor de garantieregeling verwijzen de algemene voorwaarden naar de site www.upc.nl. Daar moet je heel goed zoeken, hij staat op http://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/19). Doe dan dit: "Als u toch last heeft van een storing, neemt u hierover zo spoedig mogelijk contact op met onze klantenservice. U kunt uw storing telefonisch of via het contactformulier aan de klantenservice melden. Als aanvangstijdstip van een storing geldt het moment waarop wij uw melding hebben ontvangen. Wij proberen een storing uiterlijk binnen 5 werkdagen op te lossen. Zodra een storing is verholpen meldt u dit door contact op te nemen met de klantenservice. U kunt dan aangeven dat u aanspraak wilt maken op een storingsvergoeding. Is een dienst door een storing die aan UPC is toe te rekenen niet beschikbaar, dan kunt u aanspraak maken op een storingsvergoeding. De vergoedingsregeling geldt niet als een storing het gevolg is van overmacht aan de kant van UPC. In artikel 7 van de Algemene Voorwaarden is beschreven wat onder overmacht wordt verstaan. De vergoedingsregeling is afhankelijk van de soort dienst die als gevolg van een storing niet beschikbaar is. Voor de diverse diensten van UPC gelden de volgende vergoedingsregelingen:" (Samenvatting: radio/tv/extra zenderpakket/telefonie/mobiel internet: elk eur 1.-; breedbanddienst: min. eur. 1.-/max. eur. 3.- (hangt af van abonnementsprijs.) "Deze storingsvergoedingen gelden per 24 uur. Indien er sprake is van storingen met betrekking tot meerdere diensten, geldt een maximale storingsvergoeding van € 5,- per 24 uur. U kunt aanspraak maken op een storingsvergoeding nadat de storing is verholpen. De gegevens van UPC zijn bepalend bij het vaststellen van de duur van een storing."

Bronnen:
http://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/19

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100