Mogen deurwaarders je ouderlijk huis adres/ouders berichten over een schuld ?

ik woon zelfstandig en had een huurschuld.
Ik kreeg ook via mijn ouders te horen dat ik een schuld heb om te innen.
iets wat ik zelf liever had voor me gehouden om mijn ouders niet ongerust te maken.
Mogen deurwaarders je ouders informeren over de huurschuld waar je als kind hebt gewoond? ik heb namelijk de volwassen leeftijd al een paar jaar bereikt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Het mag volgens mij niet dat je huurbaas naar je ouders gaat, maarja als zij geen geld krijgen gaan ze hun eigen (beproefde, je bent vast niet de eerste) methoden hanteren.

Jij hebt het over dat je op termijn het huis uit gezet kan worden en dat je afvraagt of een deurwaarder bij je ouders geld kan komen eisen. Formeel kunnen ze dat niet omdat je al 24 jaar bent en dus financieel verantwoordelijk te stellen bent. Maar wat me meer zorgen baart is dat je het hebt over op termijn het huis uit gezet worden. Realiseer jij je dat je bij een woningcoöperatie na 3 maanden huurachterstand al het huis uitgezet wordt? En dat deurwaarders je daarna plat blijven lopen net zo lang totdat je betaald hebt?

Als je geen of te weinig geld hebt, maak dan een afspraak met je huisbaas over wat je dan wel (extra) kan betalen om je schuld af te lossen en hou je dan ook aan die afspraak. Als dat niet lukt, bereid je dan voor dat je zonder huis komt te zitten. Misschien kan je terug naar je ouders?