Heb in 7 jaar nog nooit een energie rekening ontvangen is het nu verjaard?

Wel aangemeld en eerste keer ook verzoek ontv. voor standen melding, echter op een verkeerd adres, teruggestuurd met vermelding van goede adres, daara nooit meer iets vernomen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Officieel is de verjaringstermijn 5 jaar. Maar in dit geval is het nog maar de vraag of dit gaat gelden voor deze situatie. Het is een beetje onduidelijk of je destijds zelf voldoende moeite hebt genomen om je verhuizing correct te melden. De vraag is dan of de fout wel volledig bij het Energiebedrijf ligt. Je bent zelf ook verantwoordelijk voor het correct melden van de verhuizing bij een energiebedrijf.

Het is verstandiger om zelf contact op te nemen met het energiebedrijf en tot een oplossing te komen. Je kunt een naheffing verwachten en je kunt vragen om een betalingsregeling daarvoor.

Komen jullie er samen niet uit dan kun je er een klacht van maken. Komt er dan nog niet een goede oplossing dan kun je de zaak voorleggen aan de Geschillencommissie.