Welke stappen kan je ondernemen wanneer blijkt dat de kinderalimentatie niet voor het kind wordt gebruikt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Alimentatie is in feite niets meer dan een wettelijke bijdrage de ene ouder aan de andere betaald na een scheiding. Het doel van de alimentatie is wel het ondersteunen van de kinderen en het levensonderhoud, maar daar vindt geen directe controle op plaats. Het is ook vrij moeilijk te bepalen hoeveel geld er exact aan de kinderen wordt uitgegeven en wat aan andere zaken. Zolang de ouder die de alimentatie ontvangt de kinderen goed verzorgd en kan onderhouden, is er helaas weinig tegen te beginnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De ontvangende partij hoeft geen verantwoording af te leggen hoe hij/zij de alimentatie spendeert ,mocht het zo zijn dat je van mening bent dat de kinderen verwaarloosd worden en er voldoende financien ter beschikking zijn om aan deze vraag te voldoen zou ik eens advies vragen bij een rechtswinkel ,wellicht kun je het convenant laten herzien maar kijk uit het zou ook nadelig kunnen uitpakken als blijkt dat er niet genoeg alimentatie betaald wordt voor het levensonderhoud dan heb je kans dat je meer moet gaan betalen