Moeten stadstoezichthouders in Rotterdam een foto maken voor ze een bon (kunnen) printen?

We hebben een boete gehad voor fout parkeren. De parkeerwachter heeft hierbij een foto gemaakt en een bekeuring uitgeschreven. In het proces verbaal zegt hij dat we weg zijn gereden toen hij een foto maakte, en we vragen af of de verbalisant voor het uitprinten van de bon een foto maakt of dat dat ook erna kan. We hebben namelijk nog wel een bonnetje gehad.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

De foto is niet nodig voor een boa, om een rechtsgeldige bon te kunnen uitschrijven. de foto wordt enkel gemaakt als ondersteunend bewijs, mochten mensen in bezwaar gaan tegen de bon. echter een verklaring op ambsteed of ambstbelofte van de opsporingsambtenaar is ook al voldoende.

ondanks dat de foto dus niet gemaakt is toen de auto nog geparkeerd stond, gaat de bon dus gewoon door.
AlphaLimaSierra