Mag je 2 boetes krijgen op precies dezelfde tijd?

Mijn moeder heeft 2 bekeuringen gekregen voor snelheidsovertreding van 6 en 9 kilometer per uur te hard. Deze overtredingen zijn echter op precies dezelfde tijd geconstateerd. We hebben dus 2 boetes thuis liggen van 2 snelheidsovertredingen, maar met precies dezelfde tijd erop.
Kan dit, of is dit misschien een fout van dat apparaat?

Toegevoegd na 52 seconden:
Of kan dit, dat je door 2 apparaten bent geflitst in 1 minuut?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.4K

Het beste antwoord

Dat mag, mits er een beslismoment heeft plaatsgevonden. Een beslismoment is o.a. een verkeersbord of een kruising.

Staat er een flitscontrole 300 meter voor een kruising en 300 meter na een kruising zijn hoogstwaarschijnlijk beide beschikkingen juist.

Desalniettemin raad ik altijd aan bezwaar te maken en onderliggende documenten bij de CVOM en opsporingsinstantie op te vragen middels een beroep op de Wet openbaarheid van Bestuur en Wet Politiegegevens.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat zou zomaar kunnen, als deze 2 apparaten bij elkaar om de hoek staan... Staat de ene in Den Haag en de andere in Maastricht, dan is dat logischer wijs niet mogelijk.

Het ligt dus aan meer dan alleen de feitelijke tijdsconstatering of het klopt of niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Twee bekeuringen voor dezelfde overtreding is niet mogelijk.
In principe is dit niet mogelijk en dient er een bekeuring vernietigd te worden.

Vraag bij het CIJB de foto's op van de overtreding en als beide overtredingen op dezelfde plaats zijn begaan teken dan bezwaar aan tegen beide overtredingen, de rechter zal er dan 1 nietig verklaren.

Zijn beide overtredingen op geruime afstand van elkaar geplaagd en is de afstand niet binnen een minuut te overbruggen kunt u ook tegen beide bezwaar aan tekenen.

Zijn de twee overtredingen op verschillende plekken gemaakt en zijn deze binnen een minuut bereikbaar is uw moeder de klos en moet ze beide betalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is wat ik zeg @theo in andere bewoordingen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mis bij jou het stukje dat je in principe geen 2 bekeuring kunt krijgen voor hetzelfde vergrijp op hetzelfde tijdstip.