Wat gebeurt en als je opgepakt wordt voor winkeldiefstal, in Nederland, als buitenlander zijnde?

Dus je staat niet geregistreerd in Nederland. In normale gevallen krijg je een boete toegestuurd maar gezien je geen officieel adres hebt zal die procedure niet werken. Hoe gaat dat dan in zijn werk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die boete is al 155 voor de winkelier en die zal je gewoon meteen moeten betalen, niet later.Verder ligt het aan de strafmaat.

Antwoorden (2)

Een buitenlander die een boete krijgt in Nederland moet deze direct betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op het moment dat iemand zonder vaste woon os verblijfplaats in Nederland een delict pleegt in Nederland zijn er twee mogelijkheden:

Indien het een delict betreft waar een boete voorstaat dient hij terstond de boete te voldoen.

Indien het een delict betreft waar een gevangenisstraf op staat of als de boete niet direct betaald kan worden mag de politie u gijzelen of in voorarrest plaatsen tot dat boete voldaan is of de rechtszaak aanvang neemt.