Wat moet je regelen om legaal een luchtbucks in huis te nemen?

Waar moet je het regelen? Wat kost het? Hoelang duurt het regelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Het beste antwoord

Je mag een luchtbuks in je bezit hebben,hier heb je geen vergunning voor nodig,maar als je een luchtbuks koopt,worden wel je gegevens genoteerd en geregistreerd door de verkoper van de winkel en je moet minimaal 18 jaar zijn en je mag er niet zomaar mee buiten lopen of ergens in een bos of weiland gaan schieten tenzij dit op eigen terrein is.
De kosten zijn moeilijk te bepalen want er zijn verschillende prijsklassen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Onder de 18 jaar mag je ook met een luchtbuks schieten,maar dan alleen als je lid bent en op een schietvereniging.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Luchtbuks is vrij wapen geen vergunning nodig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb niet geschreven dat je er een vergunning voor nodig hebt.

Andere antwoorden (2)

Helemaal niets!
Je kunt het kopen met je legitimatie mits je 18 bent.

Verder is het verstandig dat je een goede kogelvanger erbij koopt verder niets.

Ga naar een een goede wapen handel ! Die kan je het materiaal leveren ..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Harm krale kun je leuke dingen kopen
Via internet kan je bij de luchtbukswinkel vanuit je luie stoel een (of meer) luchtbuks kopen. Hier hoef je verder niets voor te regelen. Het moeilijkst is de juiste keuze maken uit het enorme aanbod.
http://www.luchtbukswinkel.nl/index.php?cPath=2036
jc54
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen moet de koper wel 18 jaar zijn.