Het Initiatiefwetsvoorstel moet ook nog in de Eerste Kamer worden behandeld. De nadrukkelijke verwachting is dan ook dat het voorstel op 1 januari 2014 in werking zal treden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jongeren onder de 18 jaar worden strafbaar als zij alcohol bij zich hebben op een openbare plek of in de horeca. Je kan geen verschil maken tussen iemand die daarvoor wel of niet alcohol dronk. Dat is niet controleerbaar.
Alcohol thuis drinken kan wel, maar voor jongeren onder de 16 jaar is het beter om helemaal geen alcohol te drinken. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/alcohol/jongeren-en-alcohol

Andere antwoorden (1)

Dat is nog niet bekend. Eerst moet de Eerste Kamer er mee akkoord gaan.
Amadea