Ben ik na mondelinge prijs afspraak verplicht de bestelde autobanden te laten monteren?

ben er achter gekomen dat bij een andere garage de prijs inclusief btw is ,dus veel goedkoper

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Een mondelinge overeenkomst is een wettige overeenkomst, daar is geen twijfel over mogelijk (BW6), maar je zit met een mondeling afgesloten overeenkomst altijd met een bewijsprobleem (een mailtje geldt overigens NIET als een bewijs, een faxbericht wél).
Maar het is wel zo netjes je aan de afspraak te houden. Tenzij de bestelling nog geannuleerd kan worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ceeve
11 jaar geleden
Een e-mailbericht, sms e.d. is tegenwoordig wel degelijk bewijs hoe kom je er bij dat dat niet het geval zou zijn. Ik heb laatst iets gelezen over een rechtszaak waarbij iemand een sms-bericht op zijn telefoon liet zien aan de rechter en dat werd wel degelijk als bewijs aanvaard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk is een e-mail wel bruikbaar als bewijs, Je dient alleen in staat te zijn een eventuele rechter ervan te overtuigen dat datgene wat je beweert ook klopt
Als jij particulier bent mag je er van uit gaan dat een prijs die aan jou wordt genoemd inclusief BTW is, dus daar heeft garage 1 een fout gemaakt. Zo staat dat in de wet. Dus op grond daarvan zou je ontbinding van de koopovereenkomst kunnen eisen. In het andere geval ben je gewoon verplicht de mondelinge overeenkomst na te komen.

Toegevoegd na 1 minuut:
zie ook de bron van goeievraag.nl